عوامل موثر در قیمت پالت چوبی
دو شنبه 6 مهر 1394برچسب:,

عوامل موثر در قیمت پالت چوبی

آیا تا به حال فکر کرده اید که تولیدکنندگان پالت چوبی چگونه قیمت پالت چوبی خود را تعیین می کنند؟ با اینکه پاسخ این سوال به نظر ساده می رسد اما قیمت پالت چوبی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. مواد اولیه ( عمدتا چوب و میخ) و کارگر بیشترین عوامل موثر در قیمت پالت چوبی هستند. نوسانات قیمت معمولا با نوسان در بازارهای چوب های سخت و نرم شروع می شود.

انجام محاسبات

جای تعجب نیست که بخش قابل توجهی از هزینه های تولید پالت چوبی به دلیل چوب است. به منظور درک بهتر از چگونگی قیمت گذاری پالت چوبی، ابتدا باید چگونگی اندازه گیری، قیمت و خریداری چوب را درک کنیم:

چوب به صورت طول تخته اندازه گیری و خریداری می شود.طول تخته یک اندازه گیری حجم است، و شامل اندازه گیری طول و عرض و نتیجه تقسیم بر 12 است. برای تعیین قیمت فروش پالت چوبی، این مقدار با هزینه صرف شده به ازای تعداد کارگران و هزینه های حمل و نقل چند برابر می شود.

هرچه تولید کننده پالت چوبی ، حجم بیشتری چوب در یک دوره تهیه کند، هزینه حمل و نقل آن کاهش می یابد. تخته هایی که در هر پالت چوبی مورد استفاده قرار می گیرد، هزینه های مواد خام و نیروی کار استفاده شده برای ساخت پالت چوبی را تحت تاثیر قرار می دهد. این امر به تولیدکنندگان پالت چوبی امکان مانور در تنظیم قیمت را می دهند. همچنین اگر خریدار تعداد بیشتری پالت چوبی تهیه کند ( به عنوان مثال 50000 پالت جوبی به جای 1000) قیمت پرداختی او به ازای هر پالت چوبی کمتر می شود.

 

تنوع در قیمت چوب

هزینه چوب های متنوع تا حد زیادی بسته به نوع چوب، درجه، و زمان خریداری آن است. تولید کنندگان پالت چوبی می توانند چوب های سخت (پهن برگان) و یا نرم (سوزنی برگان) خریداری کنند، و قیمت هرکدام از آنها به دلایل مختلف، متفاوت است.

قیمت چوب سوزنی برگان در اواخر زمستان و اوایل بهار با توجه به قانون عرضه و تقاضا افزایش پیدا می کند. به صورت تئوری، تولیدکنندگان پالت چوبی می توانند برای مقابله با این مانع در طول پاییز و اوایل زمستان که قیمت چوب پایین تر است، چوب راتهیه کنند.

قیمت چوب پهن برگان دارای ثبات بیشتری است، اگرچه در صورت افزایش قیمت، میزان این افزایش معمولا قابل توجه است. به تازگی صنعت با افزایش چشمگیر قیمت چوب جنگلی مواجه شده است و این به دلیل کمبود شدید عرضه است.

هزینه چوب تا حد زیادی به شرایط بازار بستگی دارد.رقابت جدید برای چوب ها درجه پایین و رقابت بین المللی برای چوب و محصولات چوبی، پیامدهایی دارد که باعث افزایش قیمت پالت چوبی شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





عناوین آخرین مطالب وبلاگ
چگونه یک پالت چوبی با اندازه مناسب انتخاب کنیم؟
فرآیند تولید پالت چوبی
از مزایای داشتن تامین کنندگان متعدد پالت چوبی چیست؟
مقایسه اجاره پالت چوبی با خرید پالت چوبی
چگونه از تخریب پالت چوبی جلوگیری کنید؟
چرا پالت چوبی از ترکیب چوب های مختلف ساخته شده اند؟
چرا قیمت پالت چوبی بازتاب مستقیم بازار ساختمان است؟
عملیات حرارتی در پالت چوبی و مزایای آن
عرضه و تقاضا: چگونه بازار پالت چوبی تحت تاثیرصنایع دیگر است؟
IPPC چیست و چه نقشی در صنعت پالت چوبی دارد؟
عرضه و تقاضا: چگونه بازار پالت چوبی تحت تاثیرصنایع دیگر است؟
سایت پالت چوبی فعال در زمینه خرید و فروش انواع پالت چوبی نو و پالت چوبی دست دوم
آیا جایگزینی برای پالت چوبی به منظور انتقال کالا وجود دارد؟
صنایع رقیب پالت چوبی در تهیه چوب درجه پایین
عوامل موثر در قیمت پالت چوبی
تاثیر KPI پالت چوبی بر تجارت شما
5 راه آسان برای بازیافت پالت چوبی
عرضه کننده پالت چوبی چگونه می تواند در پول و زمان شما صرفه جویی کند؟
انتخاب چوب برای تولید پالت چوبی
ساخت میز با استفاده از پالت چوبی